Pielgrzymka do Leśniowa i Czarnej 13 i 14 kwietnia 2024

Pielgrzymka do Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej Patronki Rodzin w Żarkach oraz do Sanktuarium Matki Bożej Wychowawczyni w Czarnej

Naszą pielgrzymkę rozpoczęliśmy w sobotę 13 kwietnia 2024 roku na parkingu przed salkami katechetycznymi. Wyjazd z parkingu odbył się punktualnie według planu o godzinie 7:00. Nasza grupa liczyła 22 osoby. Dzieci były trochę zaspane o tej porze, ale nockę nadrobiły drzemiąc w samochodzie. Podróż do Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej minęła bardzo szybko. Przed godziną 10:00 wszystkie samochody dotarły już do Leśniowa, dlatego mieliśmy trochę czasu przed spotkaniem z Bratem, Paulinem, Przewodnikiem i dobrze ten czas wykorzystaliśmy na poranną toaletę. Br. Przewodnik opowiedział nam historię tego miejsca oraz zareklamował okoliczne atrakcje. Po wysłuchaniu ciekawych opowieści Brata Przewodnika udaliśmy się na spacer po placu sanktuaryjnym by oddać się zadumie i modlitwie przy specjalnie przygotowanych stacjach. Ponieważ przed następnym punktem programu było jeszcze trochę czasu, dlatego wyszliśmy na spacer w miasto, aby podziwiać rynek i znajdujące się przy nim stodoły. Jak się okazało na miejscu przy stodołach było targowisko miejskie, które wzbudziło w naszych najmłodszych uczestnikach mega zainteresowanie i gdyby nie stanowcze decyzje „sponsorów” (rodziców) to w drogę powrotną do domu musielibyśmy zabrać przyczepę na zakupy. Z targowiska wróciliśmy jeszcze do Sanktuarium, aby nabrać wody z cudownego źródełka. Na godzinę 13:00 mieliśmy zarezerwowane warsztaty w manufakturze słodyczy „Hokuspokuss.pl” w Żarkach. Dojście zajęło nam 20 minut. Po drodze mijaliśmy restaurację, w której mieliśmy zamówiony obiad. Wieźć ta spotęgowała w nas uczucie głodu. Jednak po wejściu do Manufaktury Słodyczy i wciągnięciu woni pojawiających się tam zapachów, głód nam odpuścił. W środku sprytnie krzątało się kilka Pań, które w mgnieniu oka przygotowały gorącą masę na lizaki, które mieliśmy z niej wykonać. Około godz. 13:40 my i zrobione przez nas lizaki mogliśmy wyruszyć na obiad do restauracji Pracownia Kulinarna Basenowa. Miejsce usytuowania restauracji było świetnie wymyślone. Położenie przy basenie odkrytym wzbudzało duże zainteresowanie odwiedzających klientów. Kiedy na zarezerwowanych dla nas stolikach pojawiły się apetycznie wyglądające posiłki to po spróbowaniu nasze podniebienia nie mogły wyjść z podziwu jak można tak tanio i smacznie ugotować obiad. Po skonsumowaniu posiłku udaliśmy się jeszcze raz do sanktuarium, aby pożegnać Patronkę Rodzin i odwiedzić miejscowy zwierzyniec. Po krótkiej modlitwie indywidualnej około godziny 16:00 przeszliśmy na parking sanktuaryjny, skąd wyjechaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej wychowawczyni w Czarnej. Na miejscu powitał nas ks. Proboszcz i przydzielił nam pokoje na nocleg w Domu Pielgrzyma. O godzinie 19:00 zjedliśmy kolację przygotowaną przez miejscową p. Kucharkę i udaliśmy się na wieczorny spacer wokół pobliskiego jeziora. Po powrocie wzięliśmy udział w Apelu Maryjnym o godzinie 21:00 w Sanktuarium i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek po całym dniu. W niedzielę 14 kwietnia 2024 roku mieliśmy wstać trochę później, aby zdążyć na śniadanie, które przewidziane było na godzinę 9:30. Sanktuaryjne dzwony nie pozwoliły nam na tak długie spanie i tych, którzy mieli bardziej czuły słuch postawiły na nogi już dużo wcześniej. Jednak biorąc pod uwagę prestiż miejsca, w którym się znajdowaliśmy mogliśmy im to wybaczyć. Po śniadaniu udaliśmy się na niedzielną Mszę Święta na godzinę 11:00. Około godziny 12:40 rozjechaliśmy się w różne miejsca. Część grupy, wyjechała do miejscowości Krajno, do Parku Rozrywki.  Tam zwiedziliśmy Park Miniatur oraz obejrzeliśmy dwa filmy 6D. O godzinie 16:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Ożarowa Mazowieckiego. Szczęśliwie dojechaliśmy o godzinie 18:00 do domu.