Poznań i Pniewy 7 i 8 października 2017

W sobotę 7 października 2017 o godz. 5.00 w liczbie 26 osób rozpoczęliśmy naszą kolejną pielgrzymkę samochodową. Tym razem miejscem docelowym było Sanktuarium Św. Urszuli Ledóchowskiej w Pniewach. Podróżowaliśmy w 6 samochodach. Sobota była dniem turystycznym w naszej wyprawie. Chcieliśmy trochę poznać okolicę. Najpierw udaliśmy się na Międzynarodowe Targi Poznańskie, gdzie braliśmy czynny udział w trwających tam wydarzeniach. Trwał tam Rodzinny Weekend na Targach. Odbywały się Targi Happy Baby oraz Targi Aqua&ZOO. Mieliśmy bilety wstępu na obie imprezy. Dla nas było to naprawdę bardzo ciekawe doświadczenie. Około godziny 13-tej udaliśmy się w kierunku Starego Rynku by dojść do restauracji Bulwar. Tam czekał na nas pyszny obiad. Po obiedzie na godzinę 15.00 byliśmy umówieni w Muzeum Rogalowym znajdującym się kilka kamienic dalej. Tam wspólnie z pracownikami muzeum wytworzyliśmy Rogale Świętomarcińskie. Oczywiście po pokazie tworzenia rogala była też degustacja. Rogale były pyszne. Po zakończeniu pokazu na zewnątrz zrobiliśmy kilka zdjęć. Przy wyjściu z Muzeum Rogalowego czekała już na nas Pani przewodnik, która miała nam pokazać miasto. Tak też się stało. Pani przekazała nam dużo informacji a na koniec ku naszemu zaskoczeniu zrobiła quest (uczestnik zabawy wędruje z ulotką questową rozwiązując zadania i zagadki, które prowadzą do ukrytej skrzyni skarbów. Skarbem jest pieczęć, którą przystawia się na ulotce, jako poświadczenie przejścia questa. W trakcie wyprawy uczestnik wędruje po miejscach pozornie znanych, a jednak pełnych niespodzianek i tajemnic. Rozwiązując zadania i zagadki odkrywa nowe oblicze miasta. W tym queście poznaje miejsca związane z królewską przeszłością Poznania). Zaskoczyliśmy Panią przewodnik, hasło zawarte w queście szybko rozwiązaliśmy i dzięki tej informacji doszliśmy do miejsca zakończenia zwiedzania 30 minut przed czasem. Przekonało to Panią przewodnik o dokładnym wysłuchaniu jej słów przez naszą grupę podczas zwiedzania. O godzinie 19.00 z parkingu przy Dworcu Kolejowym wyruszyliśmy na nocleg do Pniew. Na miejscu byliśmy około godziny 20.20. Po kolacji Siostra Teresa SJK przydzieliła nam pokoje, gdzie mogliśmy odpoczywać aż do godziny siódmej rano. W niedzielę 8 października rozpoczęliśmy dzień Mszą Świętą w Sanktuarium Matki Urszuli Ledóchowskiej. Po Mszy zjedliśmy śniadanie przygotowane przez Siostry Urszulanki. Około godziny 10 – tej jedna z Sióstr oprowadziła nas po Sanktuarium oraz po Muzeum Pamiątek – bardzo ciekawie opowiadając. Od godziny 11.30 mieliśmy czas wolny. Mogliśmy się wyciszyć nawiedzając Sarkofag Świętej Urszuli Ledóchowskiej lub spacerując po pięknym ogrodzie. Będąc w Pniewach odwiedziliśmy Siostrę Saturninę Laskowską SJK, która pełniła w naszym Sanktuarium posługę w zachrystii. Sprawiliśmy Jej wielką radość. O godzinie 13.00 zjedliśmy obiad a po obiedzie Siostra Teresa wyświetliła nam film o cudzie do jakiego doszło w Ożarowie Mazowieckim za przyczyną Świętej Urszuli Ledóchowskiej. Po obejrzeniu filmu pożegnaliśmy  Siostry Urszulanki i opuściliśmy Pniewy o godz. 15.30, udając się do Ożarowa. Bezpiecznie dojechaliśmy na miejsce o godz. 20.00. Pielgrzymka zakończyła się, pozostały miłe wspomnienia.