Zabytki Lublina 12.12.2015

12 grudnia 2015 roku po Roratach ok. godziny 7.30 wyjechaliśmy do Lublina 14 osobową grupą (trzema samochodami) .  O godzinie 10.00 z parkingu na podzamczu wyruszyliśmy na Wzgórze Zamkowe, na spotkanie z przewodnikiem p. Markiem S., który miał nam pokazać ciekawe miejsca w mieście. Najpierw zwiedzaliśmy Zamek Lubelski (https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Lublinie , gdzie widzieliśmy stół z wypaloną czarcią łapą i usłyszeliśmy legendę o „diabelskim sądzie i czarciej łapie”. O godzinie 11.00 weszliśmy do Kaplicy Trójcy Świętej przepięknie ozdobionej freskami. Z zamku udaliśmy się przez „Bramę Grodzką” na Rynek Starego miasta spacerując słuchaliśmy ciekawych legend opowiadanych przez p. Przewodnika. Na dłużej zatrzymaliśmy się na Placu po Farze (w tym miejscu stał najstarszy z kościołów w Lublinie pod wezwaniem Michała Archanioła) oraz przed budynkiem Trybunału Koronnego, gdzie swoją siedzibę miała najważniejsza instytucja wymiaru sprawiedliwości dawnej Rzeczypospolitej. O godzinie 13.00 zeszliśmy do podziemi „Piwnicy pod Fortuną”, gdzie na zakończenie obejrzeliśmy przedstawienie „Pożar miasta Lublina”. Po wyjściu z podziemi udaliśmy się przez „Bramę Krakowską” do „Pyzatej Chaty”, aby zakosztować miejscowych pyszności, bowiem głód dawał już znać o sobie. Około godziny 15.00 pełni sił po pysznym posiłku znowu spotkaliśmy się z p. Przewodnikiem, aby kontynuować zwiedzanie. Następny punkt zwiedzania to Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego(KUL). Około godziny 16.00 dotarliśmy na dziedziniec KUL-u. Tam przejęła nas miejscowa pani Przewodnik i zaprowadziła nas do Muzeum Uniwersyteckiego KUL-u ( http://www.kul.pl/muzeum-uniwersyteckie-historii-kul,12137.html ), gdzie przez godzinę opowiadała nam o znajdujących się tam zdjęciach i eksponatach. O godzinie 17.00 z KUL-u wyruszyliśmy z naszym Przewodnikiem w drogę powrotną odwiedzając po drodze  Archikatedrę Lubelską pw. św. św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty. Wracając na Wzgórze Zamkowe podziwialiśmy piękne widoki miasta nocą. Na placu pod Zamkiem rozstaliśmy się z naszym przewodnikiem i powoli kierowaliśmy się na parking skąd wyruszyliśmy w drogę powrotną do Ożarowa. Około godziny 21.00 zajechaliśmy cali i zdrowi do domów.