Zabytki sakralne w Kazimierzu Dolnym 22.10.2016

W dniu 22 października 2016 o godzinie 5.00 wyjechaliśmy z Ożarowa do miejscowości Kazimierz Dolny. Około godziny 7.20 byliśmy na miejscu – przed kościołem o.o. Reformatów pw. Zwiastowania NMP i św. Piotra z Alkantary. Rozpoczęliśmy udziałem we Mszy Świętej o godzinie 8.00. Po Mszy Świętej Brat Zakonny opowiedział nam historię tego miejsca i zabrał nas na zwiedzanie Muzeum znajdującego się na terenie klasztoru. Po tych obfitych informacjach udaliśmy się na parking, gdzie posililiśmy się przywiezionym ze sobą prowiantem. O godzinie 10.00 spotkaliśmy się na Rynku z Panią Przewodnik, która miała nas zapoznać z urokami miasta. Na początku Pani Przewodnik pokazała nam „Starówkę” oraz znajdujące się tam kamienice i stragany. Następnie przeszliśmy na „Mały Rynek”. Z tego miejsca udaliśmy się zobaczyć ruiny zamku królewskiego z wieżą (XIV w.) w północno‑wschodniej części miasta. W Kazimierzu zwiedziliśmy kościół farny św. Jana Chrzciciela, który posiada jedne z najstarszych zachowanych organów w oprawie modrzewiowej. Przeszliśmy do Muzeum Przyrodniczego. Muzeum gromadzi i opracowuje zbiory przyrodnicze z zakresu geologii, paleontologii, botaniki i zoologii, pochodzące głównie z terenu Kazimierskiego Parku Krajobrazowego, liczące obecnie ponad 12 000 okazów. Stanowią one coraz pełniejszą dokumentację przyrodniczą tego terenu. Po wyjściu z muzeum dalszą trasę wyznaczał nam doskwierający „głód”. Wreszcie udało nam się znaleźć miejscówkę na dobry obiad. Kilka minut po godzinie 15.00 wyruszyliśmy do Parku Rozrywki „Z fizyką za pan brat” istniejącego przy Zespole Szkół im. Jana Koszczyca Witkiewicza. Obejrzeliśmy eksponaty umieszczone w trzech salach. Między innymi Wstęgę Möbiusa, iluzję kranu, zabawkę „Ptaszek schodzący po słupie”, niemożliwy trójkąt, rurę dźwiękową. Park okazał się bardzo ciekawą atrakcją zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Około godziny 18.00 po wspólnym zdjęciu na Starówce i zakupie pamiątek wyjechaliśmy w drogę powrotną do domu.